8 Ekim 2017 Pazar

KELEBEK VE DALGIÇ



Slmmm.Güzel bir pazar gününden merhaba hepinize..


                          Benim gibi iki kitap birden okuyan var mı? Vardır herhalde.. KELEBEĞİN KADERİ 'Nİ okurken aynı anda da KELEBEK VE DALGIÇ 'I bugün bitirdim. Aslında kalın olanı evde bırakıyorum, ince olanı yanıma alıyorum.Böylece iki kitap birden okuyorum.

                       Hazır bitirmişken hemen yorumunu sizlerle paylaşayım dedim.. Kitap yaşanmış gerçek bir hikayenin alıntısı.. Hatta arka kapağındaki yazıyı size aktaracağım ama beni çok duygulandıran bir kitap oldu..Zaman zaman üzüldüm. zaman zaman gülümsedim.Zaman zaman hayran kaldım ve en önemlisi empati kurunca yazarın yaşadığı bunca sıkıntıya rağmen hayata tutunmak için yaptığı herşey için onu takdir ettim. İnsan ister istemez içinden kocaman bir ŞÜKÜR ediyor. Ve Hayat içerisinde ne kadar saçma şeylere kafa yorduğunu anlıyor. Arada böyle kitaplar okumalı,hatta tv de izlediğimiz haberlerden bile kendine dersler çıkarmalı.. Benim hep söylediğim bir söz vardır. İnsan mutlaka arada gidip bir cenazeye katılmalı.Özellikle zenginler.. Hayata tepeden bakanlar,kibirli insanlar,egoları tavan yapmışlar,hiç ölmeyeceğini sananlar özellikle bir yakınını kaybetmeli.. O zaman insanın bakış açısı nasılda değişiyor.Gerçi ders almayacaksa eşek gene eşektir hesabı diyip konuyu kapatıyorum.

Kitabın konusu biraz SOL AYAĞIM İLE HAYATA ÇEVRİLEN PEDAL  gibi ama inanın onlardan belkide daha beter.. Sizi arka kapak yazısıyla başbaşa bırakıyorum.

Hoşça kalın,Takipte kalın...



Kelebek ve Dalgıç, yaşanmış bir hikâyenin anlatısıdır.Jean-Dominique Bauby, bir beyin kanaması geçirir; yolunda giden hayatı artık bir çıkmaza girmiştir. Onun için hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Artık vücuduyla tek yapabildiği şey, gözkapaklarından birini oynatabilmektir. İnsanlarla iletişim kurmak için kullanabileceği tek yol budur.

Yine de, umut... Hep vardır umut.

İnanmaktan vazgeçmeyen insan birçok şeyi başarabilir. Jean-Dominique Bauby de bu kitabı, sadece göz kapağını oynatarak, alfabedeki yerlerini işaret ettiği harfler sayesinde yazdırmayı başarmıştır. O nedenle bu kitap kısadır ama açacağı kapının önünüze sereceği yol çok uzundur.


























2 yorum:

  1. Yaşanmış hayatların hikayesin okumak herzaman ilgimi çe.
    Paylaşım için teşekkürler canım.
    İyi pazarlat:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım bende yaşanmışlıkları dinlemek,okumak,izlemek daha gerçekçi ve doğal geliyor. O yüzden ilgimi daha çok çekiyor. Rica ederim. Sevgiler..

      Sil

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...