7 Ekim 2017 Cumartesi

ESKİ RESİMLER...




           Günaydın güzel güneşli bir günden...

               Sabah sabah instagramda dolanırken eski okul arkadaşım bir klip paylaşmış ve yolun açık olsun demiş klip sahibini etiketleyip.. Baktım ilkokul arkadaşım.Bende tuana'ya dedim eski okul arkadaşım albüm çıkarmış..

                 İnanmadı eski resimleri çıkardım göstermek için. Derken eski resimleri karıştırırken fark ettim.Ne doğal resimlermiş. Hepimiz nasıl çıktığımızı fark etmeden en doğalından resimler..Günler geçtikçe hepten doğallığımızı yitiriyoruz.Bir resim çekilirken o anı istediğin kadar değiştirip silip yenisini veriyorsun ama inanın bana hiçbir şekilde doğallığı olmuyor.Eski resimlerde 1 kerelik poz hakkın vardı. 36 pozluk alır, sanki çoook fazlaymış gibi her poz bizim için çok önemliydi. Neden tekrarı yok beğenmezsen yanar giderdi. Ama yakmayada kıyamaz bir köşede negatifleri saklardık. Baktım baktım ne kadar çabuk zaman geçmiş. O yıllarda benim için zor olan çocukluğum bitip gitmezken şimdi ise dün gibi yıllar geçmiş üstünden..
                  Annem,abim tanıdığım bir çok insan elimde tuttuğum o resim kağıdına basılı kalmış artık.İnsan yılları devirdikçe anıları yazılı veya görselli kalmadıkça elinde tutacağı hiçbir şey somut olarak elinde kalmıyor. Herşey digital olarak kalsada albüm olarak açıp bakmıyoruz. Eskiden evlere gelen yeni misafirlere albümler gösterilir bu buydu,şu şuydu, şunun kocası öldü bunun ki böyle oldu..A bak bu resmi hatırladın mı o zamanlar sümüklüymüşsün. :)))) gibi gibi denirdi. Hatta erkeklerin her aile albümünde göstermek istemedikleri sünnet fotoları kızlarınsa sümüklü halleri yer alır. Herkes ayy ne kadar kötü aman kapat kapat derler ama bir yandan da gülümseyerek bakar tek tek fotolara.

                 Bence herkes birer eski fotoğraf makinesi alıp aynı bu pozlardan çekilip albüm yapmalı.Yıllar sonra elinde tutarak albüm karıştırmanın keyfi son model cep telefonunda full hd çekilmiş resimlerde yok.


            Hoşça kalın,Takipte kalın..

2 yorum:

  1. Ben eski resimlere bakmayi ve özlemeyi cok seviyorum. Benim icin en güzel hobilerdn biri. Kiymetini bilmeliyiz. :)

    Simdide kizimin her anini cekiyoruz ilerde seyretsin baksin diye. Resimdede cok güzel cikmissiniz 😄💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle blogumda sizi görmekten onur duyarım..Hoşgeldiniz sefa getirdiniz..Bence şimdiki çocuklar şanslılar anıları biriktirme konusunda..Geriye bakıldığında her anını rahatlıkla izleyebilecekler.. Teşekkür ederim.Güzel gözlerinizin baktığı yeri güzelleştirdiği için..Sevgiler..

      Sil

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...