6 Mayıs 2016 Cuma

SABIR EN BÜYÜK ERDEM..

Herkese hayırlı cumalar dilerim.

Allah hakkınızda öncelikle hayırlısı ne ise dualarınızın onu kabul etsin.
Bugüne özel olan yazımda sizinle SABIR ‘dan bahsedeceğim. Hayatta insanda olması gereken erdemlerden en önemlisi olan SABIR.

O kadar önemli ki hayatta hep sabır konusunda  sınav verirsiniz. Yaşadığınız sıkıntıları,dertleri,üzüntüleri,sevinçli bir olayı bile beklerken en büyük yardımcınız sabırlı olmaktır. Bazen hayatın en sihirli kelimesi olduğunu hatta ve hatta sabırla her şeyin üstesinden gelineceğini düşünürüm ben. Ben kendimle alakalı tecrübelerime dayanarak söylemem gerekirse koç burcu insanı olarak en büyük eksiğim SABIRSIZ olmamdır. Eğer eksiğinizi bilip düzeltmeye çalışmaz iseniz bununla çok sınanırsınız. Ve hayat gerçekten beni çok sınadı. Ara arada sınamaya bu konuda devamda edecek.
Eskiden o kadar çok tecrübesizdim ki sabır etmek çok zordu benim için. Büyüklerim o kadar çok sabır et kızım her şey geçecek düzelecek. Derdi ama ben offf derdim nasıl sabır edeyim. Sıkıntıya hiç gelemezdim. Ama sonra yavaş yavaş sabır edince her şeyin yoluna girdiğini gördükçe bu öğütlerin ne kadar doğru olduğunu anladım. Dertlere,sıkıntılara en güzel ilaç en iyi motivasyon SABIR.  Herşey için desem yeridir. Eskiden o kadar büyük sorunlar yaşardım ki. Küçükken genç kız iken şimdi o günler geride kaldı ya. Düşününce sabırla üstesinden gelmişim. İsyan etmedim mi? Ettiğim zamanlar oldu. Kimse bana ben dertlerime sıkıntılarıma hiçbir zaman isyan etmedim demesin yalan söyler Töbe haşa peygambermisin sen hayır tabii ki. Ama sabır etmek zorunda kalıyorsun. Herkesin derdi farklı ama insanlar birbirleriyle dertlerini paylaşınca onunki ona senin ki sana zor gelir .Derecesini Rabbim ayarlar. Herkese taşıyabileceği dayanabileceği dertler verir. Ve ne kadar dayanıklı olup o  dertlere sabır gösterirsen bir üst levele geçersin yoksa aşağı doğru kayar gidersin.

Ben bundan birkaç sene öncesine kadar abuk subuk şeyleri dert ederdim. Ama çok şükür ki atlattım. Ve gerçekten rabbim sabırla o kadar güzel mükafatlar  veriyor ki. Zaten kendinize dert edindiğiniz o saçmalıkları gözünüzün önünde bir pul kadar değersiz görmeye başlıyorsunuz. İnsanların ne dediğini takardım mesela. Hep derlerdi ki ya boşver Allaha havale et rabbin bilir yapacağını zamanla ama ben etsem bile yinede takardım. Sonra zamanla öğrendim sabırlı olmayı. VE şimdi görüp duyuyorum havale ettiklerim teker teker ettiklerini bulmaya başlamış. Diyeceksin ki seviniyorsundur. Valla benim bu hayatta öğrendiğim en önemli şeylerden biridir. Kınadığını yaşamadan ölmeyeceğini bilmek. Onlar sadece kınadıklarını yaşayacaklarını biliyorum. O yüzden ne kin tutup kendime zarar veriyorum. Ne de kınayıp egomu okşayıp ohh diyorum. Yorum bile yapmıyorum. Sadece eden bulur diyorum. Ben onları Allaha havale ederken de sadece ‘’ rabbim benden çok mutlu olsunlar da bizden uzak olsunlar ‘’ dedim. Çünkü mutsuz insan başkalarının da mutsuzluğunu ister. Mutlu insana tahammül edemez. Çok şükür rabbime evim yok. Ama ailem yanımda eksiklerime üzülsem de.Sevdiğim arkadaşlarım yanımda. Elim tutuyor ayağım tutuyor. Arada sıkıntılar olmuyor mu? Oluyor kimsenin hayatı 4/4 lük değil. Olmazsa zaten tadı tuzu olmaz. İşim var. Para kazanıyorum. İstediğimi yiyip istediğimi içiyorum. Daha ben ne istiyim ki rabbimden. Kızıma hayırlı yazılar yazsın rabbim. Benim 1998 yılından beri tek dileğim doğanımla beraber yaşlanmaktı. Beraber eğlendiğin aynı şeyleri yapmaktan hoşlandığın  biri ile  vaktinin nasıl geçtiğini anlamadığın çok eğlendiğin biriyle yaşlanmaktı hayalim. Ve çok şükür ki o yolda ilerliyoruz. Aile olarak aynı sofrada kahkahalarla yemeğimizi yiyip, eşimle çayımızı yudumlarken gün içinde neler yaptık onları konuşuyoruz. EVDEKİ HUZUR ZENGİNLİK BUDUR. 

Kısacası SABIR çok önemli bir erdem. Şimdi şu anda bunları yazabiliyorsam çooook yolları sabırla aştığımdandır. Ama yine sabır etmem gereken zamanlar gelecek yine dara düştüğümüz yine sıkıntı duyduğumuz ve yine güzel günler olacak ama her şeyin başı sağlık ve sabır.


ÇÜNKÜ BİZ İNSANIZ… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...