4 Nisan 2016 Pazartesi

GÜN DOĞMADAN NELER DOĞAR...

Sevgili arkadaşlar...

Bugün nasılız bakalım. Bana sorarsanız vallahi bomba gibiyim. 

Sabah güzel bir haber aldık. Benim küçük cimcimemin kolu kaynamış haftaya alçıyı çıkıcak çok şükür ki bana göre en güzel pazartesi başlangıcıydı. 


Hepte söylerim herşeyin başı SAĞLIK. 


Bu arada iki kitap bitirdim. Biri SEMERKANT ( AMİN MAALOUF )  kitabı. Yazarın üslubunu çok beğendim ve gerçekten tarihsel anlatımlarla ve kurgusuyla akıcı bir şekilde gidiyor.Ömer Hayyam'ın yaşam öyküsünün yanı sıra, İran tarihine değinerek okuyucuya çok şey katmayı hedefleyen bir yazar tarafından yazıldığı çok açık görülüyor. Mutlaka okunması gereken kitaplardan biri olduğunu düşünüyorum. Yazarın ellerine,yüreğine sağlık.. 

Diğeri ise FREUND'UN KIZ KARDEŞİ ( GOCE SMİLEVSKİ ) kitabı. Çok enteresan geldi. Freund'un kardeşinin Kendisine olan hayranlığı aşk derecesinde bir sapkınlık diyebilirim. Ama nazi almanya'sında yaşadıkları, doğmamış çocuğunun duvardaki kanı ve kitapta 4 kız kardeşten Adolfina'nın anlatımlarıyla şekil alan kurgusu gayet sürükleyici. Adolfinanın çocuk özlemi ve yaşadıkları kardeşlik bağının giderek azalmış olması,hatta freund'un köpeğini bile kurtarırken kardeşlerinden hiç birini almayışı çok trajedi. Ama neden yaptığını anlatmaması biraz can sıkıcı. Özellikle nazi kamplarında yaşananlar beni çok üzdü. Ama yinede okumaya değer. Tarihsel içeriği olan bir roman. Tavsiye ederim. 


Bugünlük bu kadar ben kaçar. 

Takipte kalın,Hoşça kalın... 


1 yorum:

  1. Vaay, Bende Amin Maalouf'un kitaplarını siralamistim :) yazımda. Şimdi semerkant görünce çok sevindim, cok guzel bir kitap..

    YanıtlaSil

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...