24 Nisan 2016 Pazar

DÜNYAYA NEDEN GELDİK....

İnsan ne için dünyaya gelir hiç düşündünüz mü?

Ben önceleri neden yaşadığımızı hep sorgulamışımdır. Küçüklüğümden beri de her sorgulamam da bir acı ile yoğrulmuşumdur. Neden yaşadığının cevabını Allah'a sordukça beni cevaba adım adım götürecek sorunlar yaşadım. Karşılaştığın insanlardan tutunda, olaylara kurgulara kadar herşey senin merak ettiğin sorularının cevaplarıyla alakalıdır. Fakat neden se sen o sorunlarla uğraşmaktan önünü göremez hatta neden beni buldu diye hayıflanırsın. Ben de bir zamanlar öyleydim. Kafamda kurduğum sorular merak ettiğim tüm sorular yanıtlarla beraberinde önümde duruyordu. Ben soruları sorup sadece bulmaca gibi gelen cevaplarla ise ilgilenmedim. İnsanoğlu o kadar hazırcı ki sadece önüne sunulanla ilgilenir.

İşte tam da burda Farkındalıklar devreye girer. Kimi insan farkındalık nedir bilmez bile. Kimisi de çoook sonra öğrenir. Şükür etmeyi sadece etmek için ederiz. Ama neden etmemiz gerektiğini gerçekten bildiğimizden değil anladığımızdan değil. Sadece ezberden...

Yıllar önce bende hayatımın bir dönüm noktasında gene bir süreçten geçiyordum. Çok zorluklarda psikoloğa gittim. Fakat bana kitap önerisi yapmaktan öte gitmedi. Kendi dertlerimi sonradan derdi verenle çözmeye çalıştım. İyi ki küçüklüğümde zorluklar görmüşüm. İyiki küçük yaşta büyümek zorunda kalmışım. İyi ki bu aileye yollamış rabbim benim. Eskiden neden neden derdim ama neden diye olan isyanlarım şimdi iyikilere dönüştü. Keşkeleri bıraktım artık. Her dönüm noktası yeni olayları yeni levelleriyle beraberinde geliyor. Hayat gerçekten bir oyun.Sahne oyunu. Acemilikle başlayan tecrübe kazandıkça eğer ders alıp hatalarını kullanmaya geçerek yükselişe geçtiğin gittikçe alkış sayın artan yada azalan bir sahne oyunu.

Bende yine böyle bir dönemeçteyim yine farklı bir konudan sınavım başlıyordu. Bunu atlatabilmek için bu sefer kendi kendime çok çalışacağım dedim. Ve yardım olsun diye bu sefer yaşam koçuna gitmeye karar verdim. Önceki yazılarımda da sıkça bahsetmişimdir gerçi ama anmam gerekiyor burda. Bir el beni yaşam koçu aramaya itti google da . Orada Taksim'de hem de işime yakın bir yerde vardı. Hemen aradım. ÇİĞDEM SÖNMEZ Allahım telefonda bir övdüler bu konuda iyi dediler bende randevu alıp o akşam tanışmaya gittim. Çidomla uzunca bir konuşamadan sonra kafama yattı ve onunda dediği gibi ' Değişimi anca kendini değiştirmekle başarabilirsin dedi ' ve bende kendimi değiştirmeye karar verdim. Bu süreç yaklaşık 2 yılımı aldı. Ama o 1 yıl ben çok bocaladım. Annem vefat etti. Yap dediği herşeyi çoğunlukla yapmadım. Uzak dur dediklerine yapıştım. Bu hareketleri yapma dedi tam tersi yaptım ve ne anladın derseniz. KENDİ KENDİMİ SABOTE etmişim. ve uzunca bir zaman sonra anladım ki. onunla yapmış olduğumuz seanslardan öğrendiğim farkındalıkları fark etme. Şu anda o kadar çok işime yarıyor ki. Anlatamam. Ağzımdan çıkacak söze dikkat etmekten tutunda. Başka insanları yargılamamaya kadar hayatınızda herşeyin önemi var. ve gerçekten başka insanların hayatları sizin hayatınızı o kadar çok değiştiriyor ki. çünkü yorumluyorsunuz ister istemez. o yüzden başta bana yapma dediği hareketleri bıraktım. Ve ne kadar eleştri yaptığım hatta farkında olmadan kınadığım şeyler bile varsa her duamda allahtan af diledim ki. Başıma gelmesin diye. Anladım ki merak ettiğim her sorunun cevabını yaşayarak öğrenmek diye birşey var.

Farkındalıklarımı hep yazarım. bunları not tuttuğum defterim var. Ve ister inanın ister inanmayın. O yazdığınız farkındalıklar iyi yada kötü bir şekilde yorumunuza göre şekil alıyor. Şu ana kadar tüm hayatımı yaşadıklarımı gözden geçirme fırsatı bulduğum her anımda. Hayatıma giren iyi yada kötü anlarımı karşılaştığım insanları analiz ettim. hepsinin benimle bir öğretisi götürüsü olduğu gibi getirisi yani benim İLKNUR olmamda ki yolumda kattığı bir farkındalık vardı. Tüm yaşananlar olmalıydı yaşanmalıydı. Ve kim bilir daha neler göreceğim.

Özetle yaşamımdan geçenlere teşekkürler öğrettikleriyle, Ve şunu unutmayın kimseyi hiçbir zaman tamamen tanıyorum diyemezsiniz. Çünkü tanıdığınız o insan sizden sonra değişmiş olabilir.Yada yaşadıklarıyla hayatının anlamına anlam katarak bir üst levele atlamış olabilir.

Başta sorduğum sorunun yanıtı bu işte. Bana göre yani. İnsanın dünyaya geliş amacı. Kendini fark etmek. Yaşadıklarından aldığı öğütle kendini keşfetmek.

Mevlana DERKİ

Okumayı öğrendim.

Kendime yazıyı öğrettim sonra.

Ve bir süre sonra yazı,kendimi öğretti bana...



 

 

 

 

2 yorum:

  1. Yardim arayip bulmus olmaniz çok güzel. Insanlar utaniyor yardima ihtiyacim var demeye. Annenize üzüldüm basiniz sagolsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cnm.Yardım istemek içindir. Yoksa yardımlaşmayı Rabbim yaratmazdı. Farkında olup gurur yapmamalı yardıma ihtiyacı olmak ayıp değil ki.Umarım her yardıma ihtiyacı olan yardıma kavuşur.

      Sil

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...