17 Şubat 2016 Çarşamba

TEKNOLOJİ İŞLERİ ELDEN ALIYOR DİKKAT!!!

Sevgili blogumun okuyucuları..

Bugün uzun zamandır aklımda olan bir konuyu yazmak istedim. Teknoloji bizler için iyi mi? Kötü mü ?

Şimdi  geçenlerde ben ofiste joker olduğum için her bir halttan anladığım için anlamıyorum demek gibi bir lüksüm olmadığından bir tanıtım ofisinden randevu almadan bir firma geldi. Bu xx firma turizm acenteleri için otel otorizasyon sistemi yapmışlar. Yani bir tıklıyorsunuz bütün oteller fiyatlar elinizde ve hemen rezervasyon yapıyorsunuz. Tamam dedim iyi hoş güzel çalışmışlar böyle bir sistem yapmışlar.
Konuştuk konuştuk ki bir yıl içinde bir sürü otelci ile görüşmüş,kaynaşmış hatta muhasebe işini yürütürken kendimi operasyon şefi sanmış biri olarak :))) ( bilme kardeşim her şeyi de ) ülkenin her türlü siyasi konumu masaya yatırmışız fakat işin içinden çıkamayıp :))) ( Allah sonumu hayır etsin piyasa kötü ) demekle konuşmayı sonlandırmışız ve bu arkadaşlarda gelmişler size bir sistem satalım sizi de devamlı otellerini tanıtmaya gelen bu zavallı satışçılardan kurtaralım gibi bir hava yarattılar.

Döndüm dedim ki teknoloji ne kadar gelişti ama bir o kadarda insanların ekmek kapısını daralttık farkında mısınız dedim. Adam ilk etapta dumur oldu.. Sonra anlamadım ne gibi dedi.
Anlatayım dedim.
Şimdi  teknolojiyi kullanarak herkes evinden uçak bileti alıyor. Herkes teknolojiyi kullanarak evin tık bir siparişle yemek ısmarlıyor. Herkes oturduğu yerden kıyafet alıyor. Bunlar birer örnek. Şimdi uçak bileti alırken bilet satan kişiye ihtiyaç kaldı mı ? hayır kalmadı sen biletçi oldun zaten. Hatta bunun yüzünden kaç tane acente kapandı. Bizim ki  gibi köklü yıllanmış tecrübeliler bile ayakta durmaya çalışırken. Sen bir tık yaptın yemeğin geldi ne oldu arada telefonla konuşup belki bir insana sipariş verecektin hiç olmazsa 1 tane insan ekmek yiyecekti. Sen onun yerine seçtin yazdın adresi kart bilgilerini geldi yemeğin. Allahtan yemek ekranından direkt önüne düşmüyor. Kıyafet almaya bile internet sitesine girip alıyorsun olacak mı olmayacak mı bilmeden olmasa iade zaten. Senin le ilgilenecek  kabinde giyinirken hanfendi oldu mu olmadı mı bunun yanına şu da çok güzel gider diyebileceği bir şey alırsan mutlu olacak, almazsan peki siz bilirsiniz diyerek içinden küfür edicek :))) birinide işinden ettik hatta birilerini farkındamısınız kim kazanıyor sizce J)) öncelikle şirketler ilerleyen zamanlarda herkes evde oturacak ve şirketlerde kazanamayacak J)) alacak olanlar hep evde parasız olacağı için J))) işte adama bunları anlatınca ağzı açık kaldı. Aaaa haklısınız dedi. Yakında dedim sizin bir daha bizi ziyaret etmenize gerek yok nasıl olsa Reklamlarınızı kendi internet sitenize yönlendirecek araçlar yapar yada yüce google yapar dedim.

Yaaaa eskiden sinemalarda Terminatör filmine gitmiştik. Ve hala oynayan yeni çekilmişleri bile var. Robotlu filmler çok. Teknoloji gelişiyor arkadaşlar. İyi yönleri de var.Kötü yönleri de çoook. Ben bazen küçük esnafı düşünerek alışveriş yapıyorum. Valla sizde yapın. Mesela örnek veriyorum. Ekmeği fırından, yoğurdu,salçayı ve kızımın meyve suyunu hikmet amcadan ,deterjanları bir ay  bizim ordaki küçük deterjancıdan alıyorsam diğer ay başka birinden kimsenin hatırı kalmasın en azından döndürebilsinler. Ben bunları eninde sonunda alacağım için hepsinden farklı farklı zaman dilimlerinde alıyorum. İnternetten çok nadir alışveriş yapıyorum. Ne alıyorum dnr alışverişi mesela ama onun içinde gidiyorum dnr’a kitabın kokusunu içime bir çekiyorum ondan sonra siparişini veriyorum. Bazen dayanamayıp aldığım oluyor. Sahaflara bile her ay gidip alışveriş yaparım. Adımlar atarken biraz ince düşünelim bence. Duyarlı olalım. Yoksa ürettiklerimiz bizi yiyecek J)) şaka gibi ama gerçek olmasına az kaldı. Yakında evlere temizliğe robotlar gelirse şaşmayalım. Bir de isim takarız. Elif abla J) bizim cihangir’de elif ablamız vardı ordan aklıma geldi. Ne temizlik yapardı bee.. pehhh.. Şimdi şişiriyorlar.

İşte günümün konusu buydu.Okuduğunuz için teşekkürler. Lütfen düşüncelerinizi paylaşın.

Takipte kalın. Hoşça kalın..

al bu da keman çalıyor..

al işte elif abla yapmışlar:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...