16 Şubat 2016 Salı

SİGARA ÖLDÜRÜR.KOKUTUR.İNSANLARI UZAKLAŞTIRIR.

Sevgili ve ilgili arkadaşlar..

Bugün belki bir çoğunuzun müzdarip olduğu ve belki de kullanmış olduğu bağımlılığı Sigaradan bahsetmek istiyorum.

Çok şükür ben sigara kullanmıyorum ve hayatımda hiç içmedim hepte nefret etmişimdir. Kokusundan da kendisinden de. Fakat gel gör ki hayatımdaki önemli insanlar içen kısım olmuştur. Rahmetli annem,abim ve sevgili eşim. Abim zaten genç yaşta aramızdan ayrıldı. Ama sigara ile alakalı değildi ölümü bunu zaten biliyorsunuz. Annem yıllarca içti ortalama 35 sene fakat ben ona çok söyleye söyleye, Allah'a  dua ede ede Rabbim bıraktırdı. Ölmeden önceki 7 sene içmedi. Fakat kadın kalp krizinden gitti.Dolayısı ile sigarayla bağlantılı. Şimdi gelelim eşime,Canım eşim benim çok ısrarlarıma ve kendinin de üstün çabalarıyla çok şükür bıraktı. Buradan seninle gurur duyduğumu belirtmek isterim. İyi ki bıraktın ve kurtuldun. Zaten senin sabrına,azmine hayır diyipte kararlı duruşuna hayranım.

Evet gelelim Çağın bağımlılığını neden anlatıyorum. Arkadaşlar iki gündür yazacağım araya bir şeyler girdi.Yazamadım. Şimdi insanlar sigara içebilir özgürler kendi kendilerine zarar vermek kendi seçimleri ok. Fakat işin bir diğer boyutu var. Ya şimdi sen içiyorsun başkasına zarar yaratmadığını başkasını rahatsız etmediğini mi düşünüyorsun?

1. Başta saçından tutunda,bütün kıyafetlerin,ellerin kokuyor.
2.Sağlığın bildiğin tehlike altında Kanser,damar tıkanıklığı,tansiyon gibi bir çok rahatsızlığa hastalığa neden oluyor.
3. Ayrıca kesene zarar.İçtiğin sigarayı bir hesapla ayda ne kadar yılda ne kadar.

Ve benim en çok rahatsız olduğum konu kadın olsun, erkek olsun yolda yakıyor sigarayı yürüyor. Dumanıyla arkadan gelen insanlar solumak zorunda kalıyor bana göre büyük saygısızlık kendini zehirlerken bir başkasını da zehirliyorsun. Ne hakkın var buna. Madem sokakta içeceksin dur bir yerde iç.Yok illa başkaları da zehirlensin.

Lütfen içen varsa bırakmanın yollarını çarelerini arasın. Çocuklarımıza kötü örnek oluyoruz. Yeni nesil özenerek içmeye erken yaşta sanki bir işe yarıyormuş gibi başlamaya çalışıyor. Hem kendiniz için,hem sevdikleriniz için bırakmaya çalışın yada içen varsa çalıştırın.

Belki bu yazımda bana sinirlenecekler olacak ama  dost acı söyler. Lütfen sinirlenmeden önce bir okuyun.Bir anlamaya çalışın ve empati kurarak yorumlayın. Zor olduğunu tahmin ediyorum. Ama artık bir çok yöntem var. Bazı arkadaşlarımdan neden bırakayım ben seviyorum diyor. Ya arkadaş sana kahve içme yada çay içme demiyorum. Ruj sürme demiyorum. Sigarayı bırak diyorum. Duyarlı olun.En başta kendiniz için.

Kafanızı şişirdiysem özür dilerim:)



Takipte Kalın.Hoşça Kalın.. Sağlıkla Kalın..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...