24 Şubat 2016 Çarşamba

ÇOCUKLARLA KALİTELİ ZAMAN

Günaydınnnnnn herkese

Bugün paylaşacağım konu genelde anne ve babaları ilgilendiriyor. Ama ileride anne –baba olacaklarda okuyabilir.
Uzmanlar hep der  çocuklarınızla kaliteli zaman geçirin. Onlara onu bunu almak yerine kaliteli zaman alın. Evet bizde evde çocuğumuzla yıllardan beri gece yatmadan önce eşim ben ve kızımızın oynadığı bir oyunla kaliteli zamanı kullanıyoruz. Gerçekten saçma gelip gülebilirsiniz ama biz evde çok eğleniyoruz.
Genelde ihale hep bana kalıyor bizim iki kafadar saklanıyor ve ben canavar oluyoruz hesap ta bunları bulmaya çalışıyorum. Gerçi saklandıkları yer bariz ortadaJ))) yatağın içine saklanıyorlar,yorganda kalkanları oluyor J))) bu oyunda en çok kızım eğlense de inanın bizde eğlenmiyoruz desek yalan olur. Bu aktiviteyi yaklaşık 3 yıldır yapıyoruz. Evde farklı aktivitelerde yapıyoruz ama bu oyun gelenek halini aldı. Bu oyun oynanmadan kimse uyumuyor. Nadir zamanlarda oynamıyoruz o da birimizden birimiz hasta isek. Allah sağlık sıhhat versin. Unutmayın ki. Bu tarz aktiviteler aileyi birbirine kaynaştırıyor. Bütün gün aile bireyleri dışarılarda arada eş ve çocukla görüşsek de maalesef ki birbirimizi göremiyoruz. Bilmiyorum ama bu oyun bizi eğlendiriyor birbirimizle hoş vakit geçiriyoruz. Bence sizinde yaptığınız böyle aktiviteler vardır. Yoksa eğer bence olmalı. Gerçekten çocuk gelişiminde aile bireylerinin de olduğu her aktivite çocuğun gelişiminde çok önemli bir yeri var. Gerçi bu konuda eşimin hakkını yiyemem. O kızıyla bambaşka bir iletişimi var. Gerçekten çok iyi bir baba.

Çocuklarımız akşama kadar bizimle olmayı hayal ediyor. Akşam sizi görünce özellikle çalışan anneler bunu daha iyi anlayacaktır.Sizin dibinizden ayrılmazlar. İlgi bekliyorlar,şefkat bekliyorlar kısacası özlüyorlar.Onlara aman dur şu dizi bitsin aman dur şunu yapayım sonra bakarız demeyin. Hatta mutlaka gün içerisinde çocuğunuzla en azından telefonla mutlaka  1 yada 2 kere konuşun. Güzel sözler söyleyin. ki zaten içinizden gelerek konuştuğunuz için söylemeye gerek yok. Mesela ben tuana'yı gün içinde 2 defa ararım.Okula gitmeden önce babası da mutlaka arar hatta akşam babası iş çıkışı eğer okuldan eve geldiyse mutlaka bir daha arar günün özeti bir alır. Kızımla konuşurken hayata daha çok bağlanırım.Daha bir motive olurum. Hele de bana demez mi '' ayyyy anne bak şimdi sana sarılasım geldiii :) Akşam bana hatırlat sana bir öldüresiye sarılayım ''' ayyy bitiyorum onu o anda böyle sarılmaktan sıkmaktan parçalayasım geliyor :)) Aman ne yapacaksın:( çalışmak zorundayız.Rahmetli annem varken de böyleydik.Mutlaka akşamları beraber aktivite yapar onsuz hiçbir yere gitmezdik.Arkadaşlarımla bile görüşmeye gittiğimde çanta gibi ayrılmaz parçamdı. Eküri 
m o benim. Evet bazen benimde yalnız kalmaya ihtiyacım oluyordu ama yine de onun benimle olmaya daha çok ihtiyacı olduğundan bunu es geçiyordum.Psikolojik sağlığı yerinde ve olumlu düşünen bireyler yetiştirmek için çocuğa maddi şeylerle avutmak yerine onlara manevi şeyler vermeliyiz. Sevildiğini,ilgilenildiğini bilmeliler.Büyürken inanın normal ihtiyaçlarının yanında en önemli ihtiyaçları sevgi,ilgi,şefkat ve çocuklar aile olmanın verdiği mutluluğu almalılar.Dünyaya getiriyorsak bu onların hakkı. Rabbim herkesin yuvasını daim etsin...

Sizinde yaptığınız ve çocuk gelişimi ile ilgili + bilgilere açığım. Lütfen yoruma yazarsanız sevinirim. Ben bu konuda çok kitap okuyor ve araştırıyorum. Malum çocuk yetiştiriyoruz. Ve bu çocuk insan içine çıkınca nasıl yetiştirdiğiniz belli olur. Allah hepimizin yavrularını sağlıklı sıhhatli ve hayırlı evlat yapsın.


Okuduğunuz için teşekkürler. Takipte kalın..Hoşça kalın.. 

Ahanda biz :)))









Eşimin arada sıradaki hali :))) Ne güzel dimi..











3 yorum:

  1. Çok şükür biz de güzel vakit geçiriyoruz. Çalışan anneler için zor oluyor. Ama dediğin gibi çocuk akşama kadar özlüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya çok özlüyorlar durup durup sarılmalarından öpmelerinden anlıyorsun zaten.Dibimden ayrılmıyor.Allah evlatlarımıza sağlık sıhhat versin ve hep korusun iyilerle karşılaştırsın..

      Sil
  2. canım bana mail atarmısın ? paylaşmak istediğim bir şey varda ... soslubadem@gmail.com

    YanıtlaSil

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...