22 Ocak 2016 Cuma

Bu dünya ne sana Ne de bana Kalmazzzzz....

Hayırlı cumalar arkadaşlar...


Ölenin arkasından konuşmak her millette var mı bilmiyorum ama bizim milletin en iyi yaptığı şey sanırım bu...
Bugün ölen iş adamı Mustafa Koç'un arkasından yazılanları okuyunca kendi insanlığımdan utandım. Adamı tanımam, o da beni tanımaz ama ekmek kapısı olduğu binlerce çalışanı var bu kişinin... 
Ağıza alınmayacak o kadar kötü şeyler söylenmiş ki sanırsın o lafları söyleyen herkes 7/24 beraberdi. Ne masonluğu ne fasonluğu kalmış...Kendisine allahtan rahmet kalanlarına da sabır diliyorum.


   Maalesef ki genç bir ölüm daha. Değerli bir insan.
   Şu yaşıma kadar Babam,Abim ve son olarak Anneciğimi kaybettim. Benim değer verdiğim yegane insanlar anne baba kardeş allahtan tek dileğim evlat acısı vermesin. Bununla sınamasın.

   Konuya gelince Neden böyledir. Ölen insan için hayat orada sıfırlanmışken tüm dünyada çektiği acılarla ızdıraplarla verdiği hayat mücadelesiyle uğraşırken zaten devamlı arkasından konuştuğunun yetmiyormuş gibi bir de size kendini savunamayacak bir insanın neden arkasından konuşursunuz eyyy ezik insanlar. Elinize ne geçer ölünün arkasından konuşarak. Hayır bir de belkide bilmediğiniz şeylerden bahsediyorsunuz günaha hepten giriyorsunuz. Hakkınız kalmıyormu o insanda. Tanımadığınız bilmediğiniz başkalarından duyduğunuz ki o bilgiler bile belkide yalan yanlış bilgiler olabilir Yorum yapıyorsunuz ölmüşün arkasından gıybet ediyorsunuz.

    Yazılanlar çizilenlere o kadar inanmışlar ki sanki beraber yapmışlar. Lütfen burdan bir ders çıkarın. Hayatta insanların arada bir gidip cenazeye katılmaları gerekir hem ölüye dua edilir hemde SENİNDE SONUN BÖYLE OLACAK AYAĞINI DENK AL SİLKELEN KENDİNİ DÜZELT, DÜZELTKİ öldüğünde korkacak şeylerin olmasın. Ben çok cenazeye katıldım. Sevdiklerimi teker teker kaybettim. Ama artık ölenlerimin benden ayrıldığını düşünmemeyi öğrendim. Ama işte insanlık hali vücut olarak yanımda olmadıkları bazı zamanlarda içim acımıyor gözüm dolmuyor burnumun direği sızlamıyor diyemicem. Ama elden ne gelir. Ruhları şad olsun.

     Üzülerek belirtmek isterim ki. Benim canımı acıtmak için bile annemin ölüsünü kullanan örümcek beyinli insancıklar oldu. Ne yazık ki bu kadar acizler işte. İnsanların yüzüne söyleyecek cesaretleri olmayanların arkadan konuşmak gibi aptal bir meziyetleri var. Burdan şunu söylemek istiyorum. Arkasından konuştuğunuz insanı ya allah seviyorsa ya konuştuğunuz şeyler yanlış ise iftira olmuyor mu. Bir insanı ne kadar bile bilirsin ki. Ettiğiniz gıybetler sizin öteki tarafta yakanıza yapışır. Annem kendini savunamadığı için sizin sevaplarla rabbim ödeştirir hiç şüphem yok. O zaman anlarsınız yaptığınızın ne büyük bir günah olduğunu.


Şimdi size bildiğim eski bir yaşanmış bir hikaye anlatmak istiyorum. İki tane komşu varmış. Biri dindar diğeri ise yolluymuş. Dindar olan her namazını kılarken kadının evine kaç erkek geldi diye namazlığın üstüne komşu kapısının her sesini duyduğunda bir tane  taş koyarmış. Meraka bak. Sonra yıllar geçmiş ve ikisi ölmüş.
yollu olanın oğlu mezara cüzdanını düşürmüş ve mezarı açtırmış. birde ne görsünler karşı komşusu yollunun yerinde yatıyor şaşırmışlar ve karşı komşunun mezarı bir açılmış yollu orda yatıyor. Bilmem anlatabildim mi.

Kim olursa olsun lütfen arkasından konuşmayın. Hele de ölülerin hiç. İyi olanlarından bahsedin bolca dua edin tanımıyorsak bile allah rahmet eylesin demek en hayırlısı yorumda bile bulunmayın. Hakkınız kalır. Canlı yaşayanın arkasından konuşursanız gene hak geçmiş olur ama en azından arar sorar helallik isteyebilirsiniz. Hadi arayıp sorup mezara gidip helallik isteyemezsiniz...


Yazımı bitirirken ölmüşleri olanlara sabır ve ölülerinize allahtan rahmet diliyorum. Gıybet edilecek vakti daha yararlı şeylerle geçirelim. Çünki ne bu dünyada ne de diğer tarafta zararı var yararı yok.


Takipte kalın.Hoşça kalın...





    


         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...