13 Temmuz 2017 Perşembe

DOLFİ İLE MARİLYN

Herkese slmmm


                     Bugün yeni taze bitirdiğim bir kitap önerisiyle geldim karşınıza.. Bu aralar çok kitap okudum ama özellikle bu kitap çok değişik olduğu için önermek istedim.


                  Adı DOLFİ İLE MARİLYN yazarı   françois saintonge, kitabın konusuna gelince yıl 2060 ve klonlama artık hayal değil. Adolf hitler'in klonu ile arkadaş Marilyn monroe 'nun klonunu hizmetçi yada eş yapabildiğiniz bir dünya düşünün. Böyle bir ortamda gelişen olayları anlatıyor. klon olarak sadece hitler ve monroe ile geçiyor bütün kitap ama sürükleyici. çok fazla anlatmak istemiyorum. Bence okumaya değer. ilk başlarında çok güldüm ,sonra düşündürücü gelmeye başladı sonunda duygusala bağladım üzüldüm desem doğru demiş olurum.

                Bu iki dünya üzerinden geçmiş biri iyi diğeri kötü karakterin hayatı bana hep ilginç gelmiştir zaten ondan
dikkatimi çekti de aldım. fiyatıda DNR da indirimdeydi. 25 tl yetine 9,90 yani 10 tl ye aldım. Tavsiye ederim.


Hitler’in klonu oturma odanızda, Marilyn’in klonu mutfağınızda sizi bekliyor olsa ne hissederdiniz?
Yıl 2060. Yer dünya. Klonlanmanın artık hayal olmadığı bir dünyaya hoş geldiniz!
İnsan klonlamanın serbest olduğu postmodern bir toplum yapısında, günlük yaşamın akışı içinde, her yerde klonlanmış insanlara rastlamak, hatta sıradan insan- ların bir zamanlar ulaşmasının mümkün olmadığı kimi kült karakterlerle arkadaş olmak alışıldık bir durumdur. Marilyn Monroe’nun klonunun eşiniz, hizmetçiniz ya da sekreteriniz olması işten bile değildir. Ya da Adolf Hitler’in klonu Dolfi, evinizin salonunda arkadaşlık etmek için sizi bekliyor olabilir. Hatta Marilyn ve Dolfi’nin kaderi tüm bu postmodernite içinde bir yerlerde birbirine bağlanabilir. Ancak bir süre sonra Adolf Hitler’in klonlanması yasaklanır ve iki kader arkadaşı ortadan kaybolur. Ne Marilyn’den haber vardır ne de Dolfi’den. Ta ki günün birinde Dolfi, Adolf Hitler adıyla Germaniya şansölyesi olarak ortaya çıkana kadar.

Kitabın resmi ve arka kapağını koyuyorum fikir açısından.
Takipte kalın,Hoşça kalın..

29 Haziran 2017 Perşembe

Ben geldim gidiyorummmm..




              Herkese güzel bir yaz gününden selamlar... Hepinizin geçmiş şeker bayramını kutlarım..


                    Biliyorum uzun zaman oldu görüşmeyeli diyorsunuz ya ilknur neden bu kadar ara veriyorsun.Sen yaz diye bekliyoruz sen bizi bekletiyorsun. 😄 Kızmayın bana çok yoğun bir maraton geçirdim ama henüz bitti sayılmaz. Sınavlarıma girdim, Ramazan ayı vardı ki koşturması yoğundu.. Vakitin nasıl geçtiğini bile anlamıyor insan.. Eve gel yemek hazırla, iftarı yap vs. derken bir bakıyorsun saat olmuş 22.00. Zaten yattım yatacağım diyene kadar da oluyor 00.00 sahura kalk vs. anlayacağımız yoğundum.

                      Sınavlarım güzel geçti. Bu dönemki derslerimin hepsini verdim.. Şimdi alttan 2 dersim vardı. onlar içinde çok şükür 3 ders sınavı koydular valla verirsem vakit bulup çalışıpta mezunn olurum inşaalllahhhh.. Gerçi 2. üniversiteye kayıt olmak istiyorum.Yada master yapmayı.. Bakalım nasip kısmet. Bu ara çok güzel kitaplar aldım. Sınavlar bitsin okuyacağım inşallah. Sinemaya gittik kızımla geçen haftalarda.. Mumya filmine güzeldi. Görsel efektler muhteşem gerçi her zamanki gibi.. Evde de film izlemeyi seviyoruz ailecek. En son dün izledik. Jojo moyes 'in romanından sinemaya uyarlanan ( senden önce ben ) çok güzeldi. Gerçi kitabını okumadım ama serinin diğer kitabını merak ettim gidip alırsam şaşmam... Müziklerini zaten biliyordum muhteşem. Böyle hayata bağlayan kitaplar,filmler yapsınlar hep..


                 Evet artık gidip biraz çalışmam lazım. Hepinize benden tek şekerli türk kahvesi..


Hoşça kalın..Takipte kalın...

           

29 Mayıs 2017 Pazartesi

BU DÜNYADAN BİR YAVUZ YILMAZ GEÇTİ..

Anlamlı birgün bugün.. İnsan doğar,büyür,vakit doldurur ve rabbimin bizler için hazırladığı birbirine benzer bir sonla ölümü tadar. Tadar diyorum çünkü Rabbim öyle diyor. Ölüm bir son değil tam tersi başlangıç.


 Bugün İSTANBUL’un fethi fakat benim için ayrı bir önemi daha var. YAVUZ YILMAZ’IN dünyaya gelişinin günü.. Kim mi? Sevgili abim.. Kızkardeş olmak özellikle bir abiyle büyümek benim gibi 80 çocuğu iseniz zordur. Bazen eğlenceli bazen de cehennem gibi. Fakat bu dünyada YAVUZ YILMAZ’ı tanıyan bence şanslı insanlardan biridir. Kusurları vardı. Ama hangimizin yoktu ki. Hepimiz 4/4 lük değiliz. Geçmişte ona yapılan hataları toplayınca anlıyorsun neden öyle olduğunu. Fakat tek en büyük hatası bütün acılarını en sevdiklerinden çıkarmış olmasıydı. Neyse bunları geçeli yıllar oldu. Geri dönmek istemiyorum.

      YAVUZ YILMAZ  hayatımda tanıyıp tanıyabileceğim en fantastik adamdı. O kadar zekiydi ki. Size ders verirken bile farklı yöntemler kullanırdı. Örneğin sigara içmenizi istemiyorsa size iğrenç kokulu izmaritli şaka yapar ve benim gibi hayatınız boyunca sigaradan tiksinirsiniz. Değişik cezalandırma ödüllendirme yöntemleri vardı. Bazen ondan öyle nefret edersiniz ki öldürmek bile istersiniz. Fakat bazen öyle bir şey yapar ki dünyanın en şanslı kardeşi olduğunuzu sanırsınız. Hayatımda unutamayacağım bir çocukluk ve fantastik olaylarla dolu bir ergenlik geçirdim. Kimisi acı dolu Kimisi muhteşem eğlenceli..

Herşeyden öte en çokta bana güvenirdi. Herşeyden öte hayatımda öğrendiğim insanların bende ( vayy be bunu damı yapabiliyorsun helal sana ya  nasıl yapıyorsun ) diye sorduğu hayranlık bırakan sorularını duymama neden olan her şeyi onunla öğrendim. Damara serum , şişe çekme , iğne yapma vs gibi herbirşeyi onunla öğrendim. Evde tamir işi çıkınca benim yapmam bile ona borçluyum. Çok iyi bir aşçıydı. Elinden her iş gelirdi..Ama işte ne yazık ki 27 yaşında hayata,bizlere veda etti. Her an ölebileceğini bildiği için az mı beni duygusal şarkılar eşliğinde cenaze moduna sokardı. Sonra ne mi oldu o hayal ettirdiği sahneleri teker teker yaşamak zorunda kaldık.Erken oldu be abim. Beni izlediğinizi biliyorum. Ve herbirşeyi sizlerin yapamadığı diye düşenerek yapmaya çalışıyorum.

İyi ki doğmuşsun, iyi ki tanımışım, iyi ki benim abim olmuşsun… Seni çok özledim yakışıklım..Ha bu arada bugün içerde var. Zaten sarp yılmaz (yani Çağatay aynı sen ) olduğu için her pazartesi seni görmüş gibi oluyorum. Rahat uyu abim. Seni çok seven kardeşin ilknur.. Yani senin deyiminle BACC..:( 




9 Mayıs 2017 Salı

Yeniden Merhaba..

Slmmmm herkese


             Uzun bir aradan sonra yeniden merhaba hepinize..

   İnanın bana uzun bir müddet kendime gelemedim. Yazmak benim için bir iç boşaltması olsa da bu aralar nedense pek yazmak içimden gelmedi desem yeridir.


         Önce referandum geçti ve sonrasında okulumun sınavları vardı.. Sınavlarım güzel geçti ve heyecanla sonuçlarını bekliyorum. İçinizde AÖF sınavlarına giren varsa nasıl geçtiğini yoruma yazın lütfen okumaktan mutluluk duyacağıma  emin olabilirsiniz. Nasıl ders çalışıyorsunuz, yada onun haricinde neler yapıyorsunuz yazın bana ya valla.Sohbet edelim çok isterim.

         Bu arada sinemaya gittik. Kolonya Cumhuriyeti filmine çok eğlendik. Yalnız çok küfürlü baştan söyleyeyim. En kusurlu tarafı o. Yakında yazılarım yeniden sıkça başlayacağım.

         

            Her zaman dediğim gibi.:)



Hoşça Kalın,Takipte Kalın..