31 Ekim 2025 Cuma

İRADENİ TERBİYE ETMEDEN HAYATINA DÜZEN VEREBİLİR MİSİN ?

instagram hesabim

 

Merhabalar Blogumun güzel takipçileri.

                      Kasım ayına girmeden sizlere bir yazı ile ekimi bitirmek istedim. Açıkçası çok ara ara yazıyorum farkındayım. Ama hayatım bir rutinsiz rutinde gidiyor aslında. Neler yapıyorum.

              Bu sene okulun derslerine daha bir özen göstermek istiyorum aslında. Bir bakıma aslında iki sene kaldı bitmesine bu nedenle instagram hesabımı yaşam koçluğu işime hazırlık olarak aktive ettim. Tiktok ve X hesabınıda aktif olarak kullanmaya başladım. Elimden geldiğince içerik üretmeye başladım. Çok acelem yok ama okul bitiminde danışan almaya başlamak istiyorum. Aslında öncesinde deneklere ihtiyacım var 😊)

 Gönüllü olmak isteyen varsa bana yazın lütfen Seve seve yardımcı olmak isterim. Bedava bende denek arkadaşla kendimi geliştirmiş olacağım. Bu arada podcast yapmaya başladım. Baya dinlenmeye başladı buraya ekleyebilirmiyim bakıcam. Ama işte sosyal medyayı aktifleştirmeye devam ediyorum.

Ama yazmak ayrı bir his. Sanki düşüncelerimi,yüreğimden geçenleri daha güzel ifade edebiliyorum gibi geliyor. İlerleyen zamanda daha farklı bir türde youtube da da birşeyler deneyeceğim. Farklı anılarımı anlatmaya çalışacağım. Belki sizinde ilginize çeker. Şimdilik sürpriz olsun. Belki bir gün anılarımı torunlarıma hatta onların torunlarına ulaşır. Kimbilir. Güzel olmaz  mı?

Bu arada bir çok okunması gereken kitap var . içlerinden okuduktan sonra özet çıkarmam lazım. Bunlar işimle alakalı kitaplar. Bu yıl İngilizceye ara verdim. Pasif bir şekilde sürdürme planındayım ama bakalım hayat bize ne planlar yapacak.

Diyorum ya rutinsiz rutin. Neden çünkü ne zaman kafamda bir rutin oluşturmaya kalksam hayat bana başka planlar yaptı. Size de öyle oldumu?

Mesela diyorumki  hergün yürüyüş yapacağım. Her akşam yemek sonrası bir şey atıştırmayacağım. Neredeee.. Bir bakıyorum söylediğim günün akşamı bunların tersini yaparken buluyorum. Ama bunlardan yola çıkarak ilk başta İRADE nin terbiye edilmesi gerektiğini düşünüyorum. O zaman bunu beraber öğrenelim iradesini terbiye etmek isteyenler varsa bana yorum atsın lütfen. Bir sonraki yazım bununla alakalı olacak. Herşeye adım adım gideceğiz. Ben dönüşürken sizde benimle dönüşeceksiniz.

Bana katılmak istersen. Yoruma varım yaz.


O zaman takipte kalın,Beni yorumsuz bırakmayın. Güzel bir kasım ayı bizi bekliyor. 








6 Ocak 2025 Pazartesi

Herşeyin başı sağlık.

 Hep yine uzun zaman geçti...Hayatımızda o kadar .çok şey değişti ki anlatması zor ve uzun..

Ben ne yaptım bu zaman aralığında kısaca ondan bahsedeyim.16 martta eve geçmiştik. evden uzunca bir zaman yani 1 temmuza kadar evden çalıştık. iş başı yapmak zor oldu ama zaten evden çalışmakta aslında biz kadınlar için daha bir zormuş bunu gayet iyi anladım. Eşim  rahatsızlandı merak etmeyin çok şükür corona değil inşallahta hiçbir zaman olmaz. fakat pankreasında bir kitle bulundu metastaz yapmış. Tabii ki bunları öğrenmemizle birlikte bir takım ameliyattı tedaviydi derken sizlere iki satır bir şeyler karalayabileceğimiz günlere çok şükür geldim. 

Aslında bakmayın yazması kolay ama inanın yaşaması çok zor günlerdi.Rabbim bir daha yaşatmasın. Şimdilik tedavi sürecimiz devam ediyor.ekimde bir durum değerlendimesi yapacaklar.İnanıyorum ki herşey güzel olacak.


:))) Bu yazımı aslında taslak olarka bırakmışım kimbilir ne olmuştu. O günlerden bugünlere o kadar çok şey değişti ki anlatmak uzun zaman alır. Ama kısaca anlatarak başlangıc yapayım. Eşim maalesef kanseri yenemedi. Zaten başındanda yenemeyeceğini biliyorduk. Bir çok yere yayılmıştı. tam 364 üncü gün aramızdan ayrıldı. Bunun şimdi yazmak aslında daha kolay. Ama sanırım bunca zaman ara verdiğime göre kendime daha yeni yeni gelebilmişim demektir. 

iş değiştirdim. Kızım üniversiteyi kazandı. Hala İstanbul'dayız. Umarım okulu bitince görev yeri belli olurda hayırlısıyla bizde buralardan biraz olsun uzaklaşmış oluruz. Hayırlısı inşallah. Artık yazmak istiyorum. Umarım beni özlemişsinizdir. 

28 Mart 2020 Cumartesi

#EVDEKAL



         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.

  Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu gibi hepimiz evdeyiz.Yani sanırım öyle umut ediyorum.


            Yazımı size gün içerisinde neler yapıyorum. Nasıl vakit geçiriyorum. Bunu anlatmak için elime bilgisayarımı aldım ve karşınızdayım. 

          bu arada bende evden çalışanlardanım.

1) Her sabaha işimin sabah 9 da başlayacak şekilde önceden uyanıyorum. kahvaltımı yapıyorum kızımı da kaldırıyorum.
2) kızım derslerinin başın bense işlerimi yapmak adına iş bilgisayarımın başına geçiyorum.
3) akşam 6 ya kadar yapabildiğim kadar çok işim olmasa da işlerimi yine yapıyorum.
4) Tabii ki arada yemek molası kahve molası veriyorum.
5) motivasyonumu sağlayabilmek adına aynı işteymişim gibi türk kahvemi yapıp işime odaklanıyorum.
6) evet şuanda özel sektörde özellik turizm sektöründe işler durdu. fakat muhasebecinin yine yapabileceği takip edeceği işler oluyor.
7) Yemek yapıyorum.
8) Kitap okuyorum.
9)  Film seyrediyorum.
10) Evinizde yapamaya zaman bulamadığım atılması gerekenleri ayıklıyorum.
11) Ailemle beraber vakit geçiriyorum.
 inanın bana vakit geçiyor. Sadece rehavete kapılmamaya çalışıyorum. Evet zaman zaman ağlıyorum zaman zaman gülüyorum. Ama gayet normal inanın bana evde kaldığımdan ziyade sevdiklerime birşey olacak korkusu beni mahvediyor. Ki defalarca bunu yaşamış sevdiklerimin öldüğünü görmüş birisi olarak gerçekten çok can sıkıcı.

    Ama elbet geçecek. Elbet bitecek. Sadece biraz dikkat etmek gerek o kadar. Sokağa arada çıkıyorum. O da sadece mecbur kaldığım zaman. Örneğin market alışverişi yada işle ilgili bir durum olduğu zaman. Dışarı çıktığım zaman elimde eldiven ağzımda maske ile çıkıyorum. kimseye ve hiçbir yere dokunmamaya özen gösteriyorum.

eve geldiğimde önce kendimi dezenfekte ediyorum ve aldığım herşeyi yıkıyorum. SAbunlu sularla.. Gerçekten hijyen çok önemliymiş. Bunu çok iyi anladık.


                    Benim bir günüm böyle geçiyor. Hadi  sizde bana yazın 1 gününüz nasıl geçiyor.

SAĞLIKLA KALIN..




7 Kasım 2019 Perşembe

PARANIZI DOĞRU YÖNETME TAKTİKLERİ




Bu aralar çok para harcadım mı diyorsunuz. Yoksa paranızın hesabını bilmeyenlerden misiniz? Ayyy bu ay ipin ucu kaçtı mı diyorsunuz. O halde bu yazım tam size göre hemen okuyun ..



1. Alacağınız bir şeyi almadan önce  elinizde bir kaç dakika tutun. Gerçekten ihtiyaç mı yoksa istek mi. Eğer ihtiyaçsa alabilirsiniz ama eğer istekse bence hemen elinizdekini bırakın ve oradan kaçın..
2. Alışverişe çıkmadan önce liste yapın,gereksiz hiçbir şeyi almayın..
3. Mutlaka son kullanma tarihi okumayı alışkanlık edinin.
4.Bozulma süresi uzun olan ve çok tüketilen örnek olarak şeker,pirinç,un v.b. toplu alın.
5.Dışarıda yemeğe suya para harcamak istemiyorsanız. Suyu ve yemeği paket edip çantanızda taşıyabilirsiniz. Kahvenizi de :)
6.Okumak istediğiniz her kitaba para ödemek istemiyorsanız, kütüphaneye üye olun. Bol ve bedava kitap okuyabilirsiniz.
7. Kısa mesafeler için araba kullanmayın..Yürüyün.yada bisiklete binin.
8.Tatil  planlarınızı önceden yapın ve indirimli fiyatlardan yararlanın.
9.Mağazaların sezon sonu indirimlerini takip edin.
10.Kredi kartınızı yanınızda taşımayın. Nakit para bulundurun.Eskiden kart mı vardı canım. Babamızın parası gibi harcıyoruz sonra anamızı soruyorlar.
11.Düğüne vs özel günlere giderken arkadaşlarınızdan yardım isteyin.Bir gecelik bir şey için onca para vermeye ne gerek. Zaten belki de bir daha giymeyeceksiniz.
12. Saçınızı kendiniz yapabilir,makyajınızı kendiniz yapabilirsiniz.
13. Sadeleşmeyi ön plana alın. Böylelikle hem fazlalıklardan kurtulabilir.Hem de beyin olarak sadeliğin keyfini çıkarırsınız.
14. Paranızın kıymetini bilin ona değer verin.Çantanıza gelişi güzel atmayın. Sokaktan toplamıyorsunuz herhalde o yüzden özen gösterin.

Hadi bakalım. Bugünlük bu kadar.

Hoşça kalın,Takipte kalın..






6 Haziran 2019 Perşembe

EZİYET TADINDA BAYRAM TATİLİ



Öncelikle küçüklerimin gözünden ,büyüklerimin de ellerinden öper. Herkesin ramazan bayramını en güzel şekilde kutlamasını temenni ederim.


   Temenni ederim de.. Yav arkadaş İSTANBUL hani boşalmıştı. Hani bize kalmıştı. Bu bayram inanırmısınız evde oturmanın en doğru olduğunu düşündüğüm bayram oldu.Nedir ya. Heryeri istila etmişler.Tamam turistler gelsin gelmesine de bu kadarda insan kendi ülkesinden kendi büyüdüğü şehrinde yabancılık çeker mi? ben çektim. Allah'tan 3 gün tatildim. Bırakın 10 günü hiç çekilmez.


           Klasik bayramın 1. günü önce mezarlık ziyaretine gittik. Yaklaşık yarım saat otobüs bekledik. Gelen otobüs dolu sonra dönüşte de bekleyecek gibi olup paramız bomboş geçen hatta korna basan taksicilere gücümüz yetti. Bindik bir taksiye döndük 2. mezarlık ziyaretine. Dualarımızı,ziyaretlerimizi yaptıktan sonra kayınvalide ziyaretine gittik. Fix her bayram değişmez bir rutindir bu bizde. dedik ki. akşam üzeri dışarı çıkalım. şöyle bir İSTİKLAL caddesi yürüyüşü yapalım fakat keşke yapmasaymışız. Bir yanda araplar,bir yanda afganlar sap ordusu şekilde yürüyor. Heyyy dedim be eski İSTANBUL'LU buraya en güzel kıyafetlerini giyip salına salına yürümek için kendine özen gösterirken şu insanların yam yam hatta zombi gibi bakışları içerisinde yürüyememek beni gerçekten çok rahatsız etti.

        Artık İSTANBUL bitmiş.. Burada yaşamayı çok seviyorum ama gün geçtikçe yabancılaşmaya başlamam beni korkutuyor. Eşimle dedik ertesi günü yani bayramın 2. günü FETİ PAŞA korusuna gidelim. Alt tarafı vapurla üsküdara geçicez o kadar. Geldik ailecek iskeleye dakika 1 gol bir iskelede anons gelecek olan vapurun seferi 15dk. gecikecek.. NEDEN çünkü yoğunluk varmış. Hey Allah'ım peki ne yapalım gidelim MAÇKA PARKINA o halde çayır çimende oturmayı pek sevmeyen ben çayır çimende oturmaya razı geldi. Nedeni yeşili sevmemek değil. Allerji olmuş gibi kaşınmak. Neyse sakin geldi biraz olsun. Mangal yapan yok. İnsanların birbirini ezmesi yok. Sakin bir gün geçirdik. Bugün de evden çıkmak hiç istemedik. Gelin görün kü İstanbul'da bir bayram eziyet dolu geçiyor. Haberiniz olsun..


           Mutlu bayramlar.

   Takipte kalın,Hoşça kalın....

25 Mayıs 2019 Cumartesi

DEDİLER Kİ KRAL ÖLDÜ.. SÖYLEYİN ONLARA KRAL GERİ DÖNDÜ..





          Herkese Kocaman samimi bir MERHABA..



 Uzun zamandır vakit bulup yazamıyordum. Çünkü hayatımda o kadar değişiklik oldu ki  tek tek açıklayacağım az biraz okuyun lütfen..

      Öncelikle iş değiştirdiğimi biliyorsunuz. Uluslararası bir şirkete muhasebe müdürü olarak görev yapmaya başladım. Geçen senelerde hep ideallerim vardı , Okulu bitireyim üniversite diplomamı alayım. ondan sonra da yabancı dilimi geliştireceğim diyordum. Çok şükür hiç kalmadan okulum bitti. 4 yıllık iktisat mezunu oldum. Üzerine bildiğiniz gibi  önceki yazılarımda paylaşmıştım yaşam koçluğu için sertifika almaktı. Onu da aldım.Ama hiç bir zaman OLDUM demedim. Çünkü tek başına yaşam koçluğu sertifikası yeterli değil. Valla insanlarla seanslar yapman lazım. İnsanların hayatına dokunman lazım. Dolayısıyla bir de sağlık bakanlığı psikoloji yada sosyoloji mezunu olma şartı getirdiği için meslek olarak değil hobi olarak yapıyorum.

     Derken iş değiştirmemle beraber tabii ki hayatıma yabancı dilimi geliştirme konusu ben istemesem de girmek zorunda kaldı. Neden çünkü uluslararası bir şirket olunca merkezle raporları ve muhasebesel her şeyi İNGİLİZCE konuşmak,yazışmak zorunda kalıyorsun. Çünkü üstlerim yabancı. Rapor yaptığım diğer mesai arkadaşlarım sadece ingilizce ile anlaşabiliyorum. Bu da nedir evrene yolladığım mesajın bana geri dönüşü.. İlk etapta zorlandım hala da bazen zorlanıyorum ama ben kendimi yabancı dil konusunda bu kadar iyi olduğumu özellikle yazmada bu kadar iyi olduğumu bilmiyordum. Ve kendimle gurur duyuyorum. Mutlaka herkesin öğrenmesi kendine birşeyler katması lazım. Ama inanın iç içe yada mecburi olmadan bazı şeyler olmuyor. Her gün yeni o kadar çok şey öğreniyorum ki anlatamam. Bu arada zaten işin haricinde bir anneyim evde sorumluluklarım var. Bir evlat yetiştiriyorum. O yüzden kendimi de geliştirmeye çalışıyorum. ki Evladıma örnek olabileyim.

        Elimden geldiğince herşeye yetişmeye çalışıyorum. Bazen yorucu olabiliyor. Ama çok şükür ki Eşim bana çok yardımcı oluyor. Ve ben dün onunla gurur duydum. Hayatımda tanıdığım en iyi BABA.. En iyi eş bence.. GALATASARAY'ın şampiyonluğunun kutlaması için dün yaklaşık 5 saat boyunca oruçlu bir vaziyette sıra bekledi. Özellikle kızı ve benim için. Çünkü bende gelmek istiyorum dediğim için ve söz verdiği için. Garibim gece 11 de geldi.. Hayatta kimse 4/4lük değil ben bile. O yüzden hayatınızdaki insanın iyi tarafları kötü yönlerinden  daha ağır basıyorsa o kişiyi kaybetmeyin derim..

NOT: AŞKIM SENİ ÇOOOOK SEVİYORUM.. ( burası doğan yüce içindi.. )
tabii ki tuana  yüce seni en en en bir çooook seviyorum. Aşkımızın meyvesi ikinizde iyi ki varsınız..Rabbim yokluğunuzu göstermesin.


     Evet arkadaşlar çok heyecanlıyım. Bugün ilk aşkımın kutlamasına gidiyoruz. Ve hayatımda olanlar şimdilik bunlardan ibaret değil. Söz vermiyorum. Gerçekleştirdiğim  her şeyi haberdar edeceğim. Ama inanın bazen yoğunluktan yazamıyorum. Telefon değiştirdim eskiden diğer telefonumda yazabiliyordum. Bu telefonda olmuyor. Samsung'larda kullandığınız blog yazmak için program varsa aşağı yorum olarak yazarsanız sevinirim. Bir de youtube işine başlıyorum bu konu hakkında yorum atarsanız sevinirim.

Eee sizler ne yapıyorsunuz..



Takipte kalın,Hoşça kalın..











İRADENİ TERBİYE ETMEDEN HAYATINA DÜZEN VEREBİLİR MİSİN ?

instagram hesabim   Merhabalar Blogumun güzel takipçileri.                        Kasım ayına girmeden sizlere bir yazı ile ekimi bitirm...