30 Eylül 2016 Cuma

YETİŞKİN ÇOCUKLAR,ERGEN EBEVEYNLER

Herkeseee Hayırlı Cumalar.


                  Özledim sizleri gerçekten. Uzunca yorucu bir haftayı daha arkada bırakmışken işleri toparlamanın gururu ve mutluluğunu yaşıyorum. Çok şükür hallettik çoğu şeyi.
                    Hafta başına güzel bir haberle girdim. Bildiğiniz üzere benim 5.sınıfa başlayan bir kızım var. Rabbim tüm evlatları annelerine babalarına bağışlasın. Her ebeveyn gibi benimde küçük kızım her şeyden üstün gelir. Tabii ki eğitimin en iyi olanı olsun ister her anne baba gibi bizde öyle tabii ki. Ama işte bunun için maddiyata baktığından dolayı özel okula gönderemiyoruz. Ben hep yabancı dil eğitimine önem vermişimdir. Mutlaka bir insanın en az kendi anadili harici bir lisan bilmeli diye düşünürüm. Ben zamanında lise harici birkaç kurs girişimim dışında kendi imkanlarımla çok şükür yabancı dilimi ilerlettim. Ama işte gel gör ki öyle şakır şakır İngilizce konuşamıyorum. Hepte tuananın konuşması için önem vermesem de henüz kursa v.s. yazdırmadık. Neyse uzatmayayım. Geçtiğimiz hafta Cuma günü okulumuz bir seviye tespit sınavı yaptı. Kazanan öğrencilere haftada 15 saat İngilizce görecek dediler. Ne kadar zamanında dua etmişim ki rabbim sanırım bu içten duamı duydu. Tabii ki benim akıllı zeki kızımında payını unutmamak gerek. Sınavı çok şükür dereceyle kazandı. Rabbim ülkemize hayırlı,aklı başında nesiller yetiştirmeyi nasip etsin. Daha yolumuz uzun. Aaaa beni de es geçmeyeyim okulum açıldı, kayıt yaptırdım. Artık son sınıf öğrencisiyim. İnşallah bu yılı da geçen yıl gibi verimli geçiririm.
               Arkadaşlar çocuk sahibi olmak öyle amannnn dünyaya benden bir parça getireyim de olsun bitsin mantalitesiyle bakan bir sürü anne baba denmeyecek embesillerle dolu.Gerçekten kızıyorum.Kendisini yetiştirmemiş,kendini daha tanımamış hayatta bir ideali amacı olmayan insanların anne baba olması bence tamamen zararlı. Nasıl ki daha evlilik yürütmek bile beceri,sabır gibi daha bir çok eylemle donatılmış bir kurumda geçersiz not alırken kaldı ki çocuk dünyaya getirmesi akla zarar. Çocuk ilgi bekler,Sabır ister,fedakarlık ister,onu kırmadan dökmeden büyütmek akıl ister. Hele de babalar. Çocuklara o kadar ilgisiz davrananları var ki. Islak odunla döveceksin. Çok şükür ki bizim babamız bazen kızıyla oyuncu.Bazen dert ortağı,bazen baba,arkadaş  olabiliyor. Bakın bunlar çok önemli şeyler. En başta çocuk anne ve babayı rol model olarak alıyor. Sizin söylediklerinizi değil de yaptıklarınızı yapıyor. O yüzden hareketlerimize çok dikkat etmek zorundayız.Özellikle anneler kilit burada. Kitap okumayı çok severim bakıyorum elimde kitap gören kızım da kitap okuyor. Geçen sene beraber oturup iki arkadaş gibi kütüphaneye gelmiş gibi mutfakta ders çalıştık. Bu arada; okumak isteyen çocuk okumayı sevdirdiyseniz  her yerde okur. İ
lla özel okulda değil. Ama bu bir gerçek özel okulların verdiği eğitimde devlet okullarına taş çıkartır. Maalesef durum bu. Ama bizim devlet okulu olmasına rağmen gerçekten şu anda aldığımız eğitimden gayet memnunuz.

Bu haftalıkta bu kadar. Kendinize çoook iyi bakın. Ve çocuğu olanlar lütfen onlarla ilgilenin.Durumlarını sorun konuşmak için sohbet konuları bulun. Kaliteli zaman geçirin. İnanın bana faydasını göreceksiniz.

Takipte kalın,Hoşça kalın… 










20 Eylül 2016 Salı

İÇER DE.

Slmmmm herkeseeee

          Bugün sizinle şaşkınlığımı,burukluğunu,hayranlığımı paylaşacağım….

Yıllar yılı beraber büyüdüğünüz kardeşinizle o uzun yıllar boyu bir çok anı biriktirirsiniz. Ama işte anı biriktirdiğiniz kişiyi hem can pahasına sevip,aynı anda da nasıl olur da nefret eder insan. Yıllarca bana türlü türlü yaşattığı bir çok şey yüzünden hem nefret ettim, Hem de sevdim. O benim canım o  benim kanımdı. Bunu hiçbir güç inkar edemezdi. Yüzümüzde,vücudumuzda, genetiğimizde,zekamızda,aklımızda,kalbimizde,yaşadıklarımız da maalesef ki kaderimizi bile paylaştık. Aynı anne babadan olan insanlardık biz. Onunla ilgili bir kitap yazmayı zaten aklıma küçüklüğümde koydum ben. Ama şimdilik hazır değilim.

Ben insanlara koyulan isimlerle özdeşleştiğini düşünürüm. Eğer bir yanlış varsa mutlaka o isim yanlış koyulmuştur. Abimin adı YAVUZ YILMAZ ve inanın bana tamda babam ismini koymuş. Zaten babam isim koyarken etkilendiği kişiliklerden dolayı çocuklarına isim vermiş. Evet anladığınız üzere bugün bu yazımı ağabeyim için yazıyorum. Hayatımın yapıtaşlarını küçüklüğümden beri etkileyen. Hatta taşlarımın dizaynırı desek yeridir. Zeki bir ana ve babadan olan ilk çocuk nasıl olur sizce.Süper zeka desek yeridir. Abim hem zeki,hem akıllı,hem pratik,hem yakışıklı fakat sanırım kadersiz bir insandı. O yüzdendir yaşadıkları yenilir yutulur olmaması. Bu kadar hemler fazla bir insana. Mutlaka yaşaması gereken acılar olmalıydı. Ve hızlı yaşa genç öl. Rabbim sevdiği kulları erken alırmış ya. Büyüdükçe bunları çözümlüyor insan. 18.09.2000 yılında rabbim onu bizden aldı. Ama inanın bana mücadele etmeyi bırakmıştı haklı olarak. Neyse şimdi hüzünlü kötü kısmını bir yanını bırakıyorum çünkü ben onun ölmediğini düşünerek avunuyorum.

Ve işte… Biz dizi düşünün ki hayranlıkla ölmüş olan abinizi size hatırlatsın. Her bölümünü heyecanla bekleyeceğim. İÇERDE dizisi tam bir olay. Bir ezel gibi,kuzey ve güney gibi,karadayı gibi eeee nede olsa AYYAPIM var işin içinde. Kadroda sağlam. Ve işin en kalpli yanı baş kahramanlardan Sarp yani ( ÇAĞATAY ULUSOY )  allahım bu saç kesimiyle aynı abim. Ya zaten önceden beri hep izlerken abim geldi derdim ama bu sefer dahada fazla benzemiş. Dizi her seferinde abim oynuyor gibi izleyeceğim seni. Aşağıya resimlerini yan yana koyacağım bakın bakalım benziyor mu?

Onu mutlaka yazacağım zamanda gelecek.O bir efsane…



 

16 Eylül 2016 Cuma

Yeni Başlangıçlar Mevsimi


Herkeseee slmm


                  Öncelikle bayramınızı en içten dileklerimle kutlar nice bayramlara birlikte ulaşmayı Allah'ımdan dilerim.
           
                  Okulların açılmasına az bir zaman kaldı. Tüm öğrencilere buna bende kızımda dahil rabbim zihin açıklığı versin. Herkese başarılar dilerim.
           
                   Son günlerde içim içime sığmıyor. O kadar mutluyum ki anlatamam. Ülkemizin sıkıntıları bir yana arada mutlu olacak mutlaka nedenler bulmak gerek herzaman derim hayat devam ediyor diye. Hiçbir şey bulamazsanız etrafınızda mutlu olduğunu düşündüğünüz insanları görüp onlardan feyiz alabilirsiniz. Herşeye yeniden başlamak bile bazen içinizin kıpırdamasına bir vesiledir. Kim ne derse desin her yeni başlangıç bence ayağa kalkıştır. Mevlana ne demiş gel bin kere tövbeni bozmuş olsan bile yine de gel. Bazıları bana gülüyordu arkamdan atıp tutuyordu yeni başlangıç olurmuymuş bal gibi de oluyormuş.
                  
                    Yine yeni başlangıçlar için fırsatlar var. Okullar açılıyor başarı için bir fırsat. Eylül ayı bana göre başlangıç demektir. Spor' başlamak için, yeni kitaplar okumak için , hayatına çeki düzen vermek için, aklına gelebilecek herşey olabilir. Birini affetmek için,küs olduklarına barışmak için, kötü alışkanlıklardan kurtulmak için kendin için  her ne yapmak istiyorsan onun için yeni başlangıç zamanı.

                   Evet 19 Eylül hepimiz için milat olsun ve yeni başlangıçlarımızı seçip bir yerden başlayalım. Varmısınız katılmaya aşağıya yorum olarak bırakın. Belki ilginç  fikirler olabilir bende katılmak isteyebilirim. Pazartesine kadar kötü her ne varsa yazın.Değiştirmek istediğiniz,kendinizde yenilenmesini istediniz her ne olursa olsun. 3 gün var KARAR verin ve Başlayalım..

Takipte kalın.Hoşça kalın..




MASAL DİYARI ESKİŞEHİR...

Güzel bir bayram sabahından herkese selam...                                 Öncelikle herkesin kurban bayramını kutlar,nice nice bayraml...