7 Mart 2016 Pazartesi

DÜNYA KADINLAR GÜNÜ



8 Mart 1857 tarihinde ABD'nin New York kentinde 40.000 dokuma işçisi daha iyi çalışma koşulları istemiyle bir tekstil fabrikasında greve başladı. Ancak polisin işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda çoğu kadın 129 işçi can verdi. İşçilerin cenaze törenine 100 bini aşkın kişi katıldı.

26 - 27 Ağustos 1910 tarihinde Danimarka'nın Kopenhag kentinde 2. Enternasyonale bağlı kadınlar toplantısında (Uluslararası Sosyalist Kadınlar Konferansı) Almanya Sosyal Demokrat Partisi önderlerinden Clara Zetkin, 8 Mart 1857 tarihindeki tekstil fabrikası yangınında ölen kadın işçiler anısına 8 Mart'ın "Dünya Kadınlar Günü" olarak kutlanması önerisini getirdi ve öneri oybirliğiyle kabul edildi.


Arkadaşlar sevgili bayanlar..

Allah rahmet eylesin.Sevgili babam iki kadınla evli bir adamdı. Annemle diğer annem 13 sene aynı evde çocuklarıyla beraber yaşamışlar. Ben o yaşlarda küçüktüm  zaten babam öldüğünde 4 yaşındaydım. Diğer annem ( üvey demeyi hiç sevmem o benim öz annem kadar değerlidir.Ben de onun için ) babam anneme aşık olunca kocasının sevgisinden annemi kandırma yoluna giderler annem o zamanları başından bir evlilik geçmiş ve evlenmeyi düşünmezken taaa Ankara'dan yolu amcasının kızının düğününe düşmüş klasik ya babamda düğünde görüp aşık olmuş bu kadını bana alacaksınız demiş. Esmaannem cnm ya kocasına olan sevgisinden aşkından anneme (babamın ablası ) rolüne girmiş bunun demiş 3 çocuğa var hepsi de büyük karısı öldü demiş. Annemi babam evliliğe ikna edene kadar akla karayı seçmiş. Sonra ikna olunca önce imam nikahı yapmışlar sonra iş resmi nikaha gelince eee tabi resmi nikah esmaannemin üstünde garibim onu da verecek yeter ki kocası sevsin annem herşeyi öğrenmiş fakat iş işten geçmiş. Babamdan kurtulamamış babamın köyün ağası olmaktan öte Adana'da yüksek makamlarda tanıdıklarıyla arası iyi olduğundan maalesef ki kaçamamış. Yıllarca 13 sene aynı evde yaşamışlar. Annem abim olduktan sonra daha fazla çile çekmiş.Resmi nikahı babam anneme yapacakmış ama annem esmaanneme kıyamamış. iki kadın yıllarca 1 adamı paylaşmışlar. Annem babamla esmaannemin yanında elele bile tutuşmazmış. Ona olan saygısından. İkisinin arasındaki anlaşma yardımlaşmayı belki filmlerde anca izlersiniz. Ben ailemden utanmıyorum. Gurur duyuyorum.İyi ki de böyle iki vijdanlı birbirine kol kanat geren kadınlar brnim annem olmuş.Annem esmaannemi annesi yerine koyup sayan esmaannemde onu evladı gibi kollayan yegane insan. Bir insan kumasının  öldüğüne kahrolur mu? Kahroldu. Ve ben iki defa anne acısı çekeceğimi bildiğim için çok şanssız hissediyorum bu konuda. Rahmetli abim bile allah beni esmecemin arkasına koymasın derdi.Ki Rabbim koymadı erkenden aldı. İşte ben böyle bir ailede büyüdüm. Hak hukuk yenmeyen. Haklının yanında durulan. Kadın dayanışmasının son derece hissedildiği bir ortamda.Babadan öz olan kardeşlerimin ( birbirlerini öz olduğu halde bıçaklayacak, hatta hor görecek olduğu bir hayatta ) öyle özden de özüz ki kelimelerle anlatsam kitaplara sığmaz.

Fakat ben anlamıyorum. Bu kadar kadın cinayetlerinin çoğaldığı ,7 'den 70 'e sadece nefes aldığı için tecavüze uğrayan kadın sayısının arttığı dünyada. NEDEN kadın kadının arkasından kuyu kazar ki. Neden yüzüne gülüp te arkandan iş çevirir ki. Her bir boku erkeklerde arıyoruz ama onları da yetiştiren bir kadın değil mi? Neden birbirimizi koruyup kollayacağımız yerde mutluluğumuzu paylaşacağımız yerde Mutlu olanı hemen kıskanıp dur ben bunun mutluluğuna bir çomak sokayım da 7 'sinden 70'ine  rahatsız edeyim mutsuz görünce de sinsi sinsi mutlu olurum deniyor. Bu ruh hastalığından başka bir şey değil. İş yerinde ayağını kaydırmak için uğraşanlar mı dersin.Töre emir verir kadın kızını koruyacağı yerde öldürülen gömülen kızının arkasın bırak yas tutmayı oğlunu kocasını saklayanlar mı.  Sokakta tecavüze uğrar ama efendim ne işi varmış o saatte . kız kısmı öyle giyinir mi? Bu söyleyen bir de kadın olunca insanın canı daha çok yanıyor. En yakın arkadaşına güvenirsin  arkandan kuyunu kazar. Yüzüne her tatlı tatlı gülümseyini insan sanarsın arkadan bıçağı saplar. Arkandaki bıçakların çoğu kadın parmak izleri vardır bıçakta. Evet bunları ne yazık ki bir kadın yazıyor. O kadar canım yanmış ki kadınlardan hangisini anlatsam bilemedim. Oysaki Kadın yardımsever,cesur,zarif, taşı sıksa suyunu çıkarır tek başına çocuklarına bakar, kocası ölse koca düşünmez, hem annedir hem baba iffeti namusu için yaşar. Maalesef ki bu güzel sıfatlar kötü taraflarını yok ettiysen yakışır sana. Kin-nefret-kıskançlık-haset -çekememezlik  varsa içinde Senden bir halt olmaz. Kısacası kadının kadına yaptığını en kötü erkek bile yapmaz.Biz öncelikle kendi kendimizle barışık olup gerçek bir dayanışma sağlarsak eğer emin olun dünya daha güzel bir yere dönüşür. Yuvayı dişi kuş yapar demiş ya Atalarımız. İşte bu dünyayı değiştirmek bence bizim elimizde o yüzden en büyük silahımız SEVGİ olsun.Kadınlığın bize vermiş olduğu o güzel sıfatlarımızla davranalım.

8 MART  DÜNYA KADINLAR GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...