20 Kasım 2015 Cuma

Hayırlı Cumalar...



 Günlerin en hayırlısı en makbule geçeninden güzel bir günaydın herkese.



                  Umarım bugün ettiğimiz dualar,dilediğimizi dilekler ettiğimiz tövbeler kabul olur.
Allah herşeyin hayırlısını versin. Duanında, Dileğinde içimizden geçirdiğimiz niyetinde..
                 
                   Kendimi bildim bileli hep hayırlısı demişimdir. Bazen isteklerimiz gerçekleşmediğinde hayıflanırız.Aslında yapmamak gerek ama işte neticede insanız. Dün akşam bloglarda dolaşırken bir arkadaşımın bir kitap okudum hayatım değişti diye bir yazısına denk geldim.
                  Açıkçası tabii ki çoook meraklı biri olarak kitap hangisiymiş ve nasıl değiştirmiş diye yazıyı okumaya devam ettim. Sevgili blogger arkadaşım gerçekten güzel anlatmış başından geçen olayları sizinde okumanızı isterim.
                  Kitaptan aldığı dersle bir anda işinden ayrılıyor ve evrene ben işsizim bana benim istediğim gibi bir iş gönder mesajı yolluyor. Şimdi bakın ben yaklaşık iki yıl boyunca yaşam koçuna gittim.Kendisiyle iyi ki tanışmışım. Ve hala görüştüğüm çok sevdiğim bir dostum oldu. Hayatım boyunca çocukluğumdan bu yana bir sürü sıkıntı yaşadım. Burda anlatmaya kalksam bilgisayardan bizim köye yol olur. Kısaca geçmek istiyorum. Dediğim gibi bir yol ayrımı yaşadım ve psikolog yada psikiyatr yerine yaşam koçunu denemeye karar verdim.
                Haftada bir seansa gidiyordum ve bana bir takım yapmam gereken ödevler veriyordu. Ve inanın bana birisi sizi yönlendirdiğinde ama doğru bir şekilde ve siz buna uyduğunuzda harfiyen yaptığınızda  gerçekten birşeyler değişiyor. oldum olası kişisel gelişim kitaplarını sevmişimdir. O sıralarda bayağı bir kitap okudum. Nuray sayarıdan tutunda loise hay 'e uğur koşar'dan aret vartanyan'a, Aşkım kapışmak bunlar şuanda aklıma gelenler. The secret  mesela beni en çok etkileyen kitaplardan olmuştur. İçimde yaşadıklarımı hayatımı tanıştığım insanları sorgulamaya başladım. Nedenlerini,niçinlerini bulmaya başladım.

               Ve kendime göre harmanladığım detay şu oldu. Bana göre tanıştığımız insanlar tesadüf eseri hayatımıza girmiyor. Yaşadığımız olaylar tesedüfen kader olarak yaşanmıyor. Evt bir takım seçimler yapıyoruz.Yol ayrımları geçiriyoruz. İrademizle bir takım işler yapıyoruz.Ve bunun sonuçlarını yaşıyoruz. Bazı insanlar yaşadıklarını herşeyiyle kadere bağlıyor. Ben seçimlerden sonra yaşıdıklarımızı kadere bağlıyorum. Her an sınav içerisindeyiz. Bazen güzel şeyler yaşıyoruz ama şükür etmiyoruz. Ama kötü birşey yaşadığımız anda hemen isyan etmeyi ezber ediniyoruz.
              İşte benim sınavım taaa çocukluğumda başladı.Fakat yaşam koçuyla tanışıp kafamdaki aradığım soruların cevabını öğrenene kadar bir sürü sıkıntı çektim. Belki bir gün anlatırım. Artık biliyorum ki insan her an farkındalıklar yaşıyoruz. Yaşadığı bu farkındalıkları doğru anlamayı becerirse yani olgunlaşırsa anlarsa doğru şekilde davranıp herşeyi kendi lehine çevirebileceğini görür. Düşünsenize devamlı aldığı mükafatları beğenmeyen devamlı bir isyan içerisinde yada aldığı mükafatın mutluluğun bile farkına varmayan birine bişeyler vermek istermisiniz. Bence doğru istemeyi bilmemiz gerekiyor.
             İstediğimiz şeylerin bile bizim için yararı varmı sonucu nasıl olur bile demeden delicesine allahım bu olsun bu olsun diye diretiyoruz. Aynı görmemiş bir çocuğun deli gibi yolda yada bakkalda bir şey görüp annesinin başının etini yemesi gibi.Ama allah bizim için neyin doğru neyin yanlış olduğunu biliyor. Yada neyin doğru zamanda olması gerektiğini. En önemlisi de ne biliyormusunuz. Teslimiyet... Allaha bir şey havale ediyorsunuz. Fakat güvenmiyormuş gibi kendinizi halletmeye çalışıyorsunuz. Allaha havale ettiysen eninde sonunda ama doğru zamanda olmuş bil. Gönülden inan. Bazen hepiniz yaşamışsınızdır. Bişeyleri bıraktığınız anda bir anda yani hiç beklemediğiniz umudunuzu kestiğiniz hatta unuttuğunuz anda gerçekleşir. İşte teslimiyet böyle birşey..
             Özetlemek gerekirse; Farkına varmak ,Allaha koşulsuz gözü kapalı teslim olmak, ve en önemlisi hayatta tanıştığımız insanlardan tutunda yaşadığınız hatta genlerinize varasıya kadar bir muhteşem bir filmin içinde olduğumuzu unutmamak gerekir. Burda bizim için önemli olan tek şey rollerimizi iyi taşımak ve gerçekten iyi şeyler yapmak. Kuran okumasakta namaz kılmasakta hiç önemli değil. Sadece ve sadece insanlık için iyi işler yapsan bile yeter.
            Bizi yaratan allaha sonsuz şükürler olsun ki. Kendimin farkındayım niçin burda olduğumu biliyorum. Hadi sizde bir dönüp farkındalıklarınızı bulmaya ve çevrenizdeki herşeyi anlamaya çalışınç Bakmayın görünnn.

           Takipte kalın. Hoşça kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

#EVDEKAL

         Uzun zaman aradan sonra merhabalar.   Umarım hepiniz sağlığınız ve sevdiklerinizin sağlığı iyi durumdadır.  Hepimizinde olduğu ...